Monday 30 January 2012

Selamat Bertarung.

Kawan, 


Selamat berjaya untuk malam ini. Selamat menyudahkan misi kau untuk malam ini, walau dengan siapapun kau sudahkan misi kau itu, walau gelap mana pun kisah yang ada di balik jalan cerita itu, walau teruk mana pun aku, seteruk kain buruk sekalipun, aku mahu ucapkan selamat untuk kau.


Selamat berjaya.


Itu pun, kalau ucapan aku ini, yang cacat dan tidak sempurna hidupnya, yang tak akan mampu untuk mengubah sesuatu menjadi yang lebih baik walaupun dalam banyak cubaan, masih valid dan relevan untuk kau, yang sentiasa ditemani manusia-manusia cool yang tahu tentang semua benda, yang betul dalam semua persoalan, yang mampu untuk setiap hal, dan yang jauh lagi baik dari aku ini. Yang kau yakin akan dapat melihat dengan mata hati satu hari nanti, yang kau tahu akan memberikan apa yang baik untuk kau- persekitaran, pemikiran, kesenangan yang baik untuk kau. Aku harap, untuk sekali ini, ucap aku masih lagi valid dan relevan.


Selamat.