Friday 27 January 2012

'Mungkin. Mungkin aku akan kembali' Lord Sunny Day

Dee Jr. masih lagi belum dapat dihubungi. Tak seorang pun dari kami, termasuk jirannya, yang tahu tentang keberadaannya. Sudah beberapa minggu dia menghilangkan dirinya. Aku masuk ke dalam tempat tinggalnya. Semuanya masih lagi ada di tempatnya, dan tak ada sebarang nota bunuh diri yang aku jumpa. Jadi, dia masih lagi hidup, kalau dia tak digilis bas ketika kemabukkan.


Aku perlukan dia. Aku perlu untuk duduk di sebelah dia di dalam pub, di depan bar, dan menghadap pada deretan botol arak mahal dan terus mengimpikan untuk membelinya satu hari nanti.


Aku perlukan dia. Dunia terlalu penuh dan sesak dengan manusia-manusia sempurna, yang terlalu bijak, yang level intelektual mereka, jauh berbeza dengan aku, langsung membuatkan mereka akan sukar untuk meneruskan perjalanan mereka.


Jadi, aku perlukan seseorang yang memang berada di level total-bodoh, yang tak akan pernah buat aku rasa kecil dan bodoh.


Aku perlu duduk dengan dia, dan rasa yang aku juga hidup, dan lebih baik dari orang lain.


Dee Jr., aku harap kau akan kembali dalam masa terdekat ini. Dan, aku janji, aku akan habiskan banyak masa aku untuk temankan kau merungut dan membenci dunia.


Aku janji.