Monday 30 January 2012

Dee Jr. dan Buku Lusuhnya.

Sedang aku cuba hendak berbual dengan dinding biru tadi, aku teringatkan kepada Dee Jr. dan beberapa hasil tulisannya yang pernah dia berikan kepada aku. Ada yang masih segar di atas kertas. Dan ada yang sudah terpahat tiap baitnya di dalam kepala aku.


Jadi, aku akan cuba selongkar lagi untuk cari apa yang tinggal, dan apa yang aku ingat.


Aku perlu buat. Walaupun Dee Jr. mungkin adalah sampah untuk orang lain, buangan untuk manusia lain, aku tetap akan selalu ada dekat dengan dia. Dan, cuba untuk sokong apa yang dia buat, bila hal itu tidak melampaui batasan dia sebagai manusia. 


Dia bodoh, mungkin. Tapi, dia juga punya perasaan, dan dia juga berhak untuk berkongsi. Jadi, memandangkan aku cuma ada dinding biru yang diam ini, aku ajak jiwa Dee untuk datang sekali, dengan bait-bait ayat songsangnya.


Nanti, aku akan masukkan dalam entri yang akan datang.