Friday 27 January 2012

'Oh, yeah. Sedap, Bang'

Dee Jr., jika kau terbaca ini, aku nak kau tahu, aku memang suka bila kau pergi, dan hilang dari aku, yang membawa maksud sekali, semua kekusutan yang aku ada, akan hilang juga. Sebab kau tak ada. Kau, adalah masalah. 


Jujur.


Dan, bila kau tak ada, aku tak perlu lagi mengayuh, berpeluh-peluh untuk duduk di sebelah kau di dalam bar yang penuh dengan manusia-manusia sempurna yang aku tak kenal. Yang akan merenung aku seperti aku adalah bahan pameran.


Aku gembira bila kau tak ada. 


Tapi, pagi ni aku sedar yang hidup aku kosong. Kosong bila tak ada lagi kayuh berpeluh mengejar Happy Hour, dan duduk di sebelah kau, dengan baju kerja mahal kau sambil kita berdua mendengar kau merungut tentang hidup, dan memandang deretan botol arak mahal yang dah lama kita idamkan.


Aku sedar yang hidup aku kosong, bila tak ada orang yang datang ke tempat tinggal aku di pagi hari, hanya semata untuk mengejutkan aku, dan mengajak aku keluar untuk membenci dunia.


Aku sedar, tanpa kau sebagai alasan, untuk aku benci dunia, aku rasa kosong.


Jadi, jika kau terbaca pos ini, dan kau masih lagi belum papa kedana, silalah hantarkan SMS pada aku. Berikan lokasi bar, dan masa. Aku akan kayuh berpeluh untuk duduk di sebelah kau di depan bar itu, sambil melihat kepada deretan botol arak mahal yang selalu kita idamkan, sambil menemankan kau membenci.


Aku rela, untuk sekali ini.