Sunday 8 January 2012

Majid


Kadang-kadang, kita sebagai manusia, selalu lupa tentang apa yang telah diberikan kepada kita. Dan, di akhir kisah kita, dalam kebanyakkan masanya, kita akan melupakan apa yang sebenarnya baik untuk kita.


Macam aku. Aku juga lakukan kesilapan yang sama. Dee Jr. juga melakukan kesilapan yang sama. 


Aku lupa, dia pun lupa. Dan, ada ramai lagi manusia yang akan, telah dan sedang melupakan.


Mungkin, aku terlalu sibuk memikirkan apa yang tak perlu hinggakan aku terlalu takut, langsung buat aku lupa tentang apa yang telah aku miliki, atau apa yang telah diberikan kepada aku.


Dan, bila aku tersedar yang aku bakal kehilangan apa yang pernah aku ada, semuanya mungkin telah terlalu lambat. Terlalu lambat untuk dipusing kembali. Terlalu lambat untuk diperbaiki keadaannya kembali.


Jadi, apa yang aku boleh buat? 


Aku cuma mengeluh.










p/s lagu ini, ditulis dan dimainkan oleh seorang kawan aku- Nazim Ifran, yang selalu datang pada aku, dengan cinta dia. Ini, adalah contoh bagaimana sesuatu yang baik itu, selalu dilupakan. Atau selalu dinafikan. Bacalah lirik dia, tengoklah ekspresi muka dia, dan bacalah bahasa badan dia. Dan, dengarkan emosi suaranya. Kau akan dengar, suara yang penuh dengan harapan. Suara yang ada kasih, yang meminta. Tapi, dikecewakan. 


Maaf. Dunia lagi kuat, kebanyakkan masanya, Nazim.