Sunday 10 February 2013

Uff.

Oh, Shit.

'Aku ada di party. Tapi, aku buat-buat tidur' beritahu Dee di dalam mesejnya kepada aku semalam, setelah dah beberapa lama dia menghilangkan diri.

Aku faham, apa yang cuba dibicarakan dia.

Tapi, macam biasa, aku melaksanakan tanggungjawab aku sebagai aku- untuk terus diam, dan tidak sekali bertanyakan soalan apapun.

Dan, aku tahu, bukan senang mahu pura-pura tidur di dalam party yang sedang penuh dengan nikmat-nikmat hidup, yang dibotol atau yang telah dikompreskan.

Soalan bodoh.

Sial. Aku cuba untuk berbuat baik dengan hidup aku sendiri.

Tapi, apa yang aku dapat?

Senaskah buku yang penuh dengan soalan-soalan bodoh. Yang sebenarnya, bukan pun soalan. Bukan pun sesuatu yang datang. dengan tujuan mahukan jawapan atau apa pun.

Cuma, a bunch of soalan bodoh.

Jimi Hendrix.

Dee pernah pesan pada aku, bila kau dah terlalu penat menikmati kegagalan kau sendiri, sila berdiam.

Dan, ya. Aku dah lama tak bertanyakan soalan, atau mengharapkan jawapan.

Cuma dari beberapa orang yang aku mahu, yang lain, aku diamkan saja. Terlalu banyak kesempurnaan yang mereka minta dari aku.

Uff.