Thursday 3 January 2013

Tajuk sama seperti yang di-bold-kan di bawah.

Sebenarnya, tempat kerja aku adalah sangat baik.

Jujur, supervisor aku adalah sangat baik. Dan, boss besar aku, pun ok. Cuma, aku tak punya banyak masa untuk luangkan dengan dia. Maklumlah, dia orang yang sangat sibuk, kerja jauh-jauh dan aku pula, cumalah pencacai yang kerjanya, tak menentu waktu mula dan habisnya.

Jadi, macam tajuk yang aku bold-kan di atas, tempat kerja aku sebenarnya, adalah sangat best.

Boss besar aku, cuma pernah datang menjenguk aku melaksanakan tugas aku, sebanyak dua kali je, so far. Tapi, aku perlu tahu yang boss-boss ini, biasanya ada trik yang mereka ingat, orang macam aku tak akan tahu, iaitu, datang senyap-senyap.

Tapi, aku tak risau kerana boss besar aku adalah sangat cool, dan boleh dibawa berbincang. Cuma, kita abaikan muka dia, bila dia bercelaru dengan persoalan-persoalan yang membelenggu jiwa dia.

Dan Supervisor aku, yang sebenarnya mempunyai kuasa mutlak ke atas pejabat urusan tempat aku bekerja, seolah memberikan kebebasan kepada aku, untuk melakukan beberapa perkara, yang sepatutnya, tak boleh nak aku lakukan di mana-mana tempat aku bekerja.

Dan, dia panggil aku sebagai 'boss', dan dia akan tanya pendapat aku, bila dia perlukan.

Jadi, apa lagi yang aku mintak?

Lagi pula, macam sekarang ni, sebenarnya, aku sedang mengemas tempat aku bekerja, dan aku dah hampir mempunyai meja kerja sendiri, hanya selepas aku sendiri setup-kannya. Aku tak boleh nak minta meja daripada boss besar aku. Aku perlu usahakannya sendiri.

Aku boleh buat hampir semua benda yang aku mahu lakukan.

Tapi, itulah. Desakkan hidup untuk mencari sesuap lagi nasi, mendesak aku, untuk tidak menghabiskan sepenuh masa aku di bilik kerja aku itu. Dan, ini membuatkan perjalanan kami, menjadi sedikit perlahan.

Lagi pula, baru-baru ni, aku selalu tak sihat.

'Balasan tuhan' kata kawan kepada kawan aku.

Jadi, hari ni, aku dah pun hampir mempunyai meja kerja sendiri dan, kaki aku, sudah beransur pulih. Ditambah lagi, ketika sekarang Trifecta sedang berlatih untuk persembahan mereka yang akan datang, dan ketika aku sedang menaipkan ini, mereka sedang memainkan lagu kegemaran aku.

Jadi, mood aku baik. Aura yang ada di keliling aku, positif dan aku senang untuk menjadi sedikit optimis. Lalu, aku berjanji kepada diri aku untuk berani mengatakan 'fuck you off, boss' bila boss aku yang lagi satu, boss yang menggajikan aku untuk melakukan sesuatu yang aku separuh tak suka, telefon aku.

Aku perlu banyak habiskan masa aku di sini, dan memberikan apa yang sepatutnya seorang pekerja yang waraq, perlu berikan.

I love my co-worker, my supervisor and my boss.