Tuesday 8 January 2013

Petang Selasa


Apapun alasannya, aku yakin kebanyakkan manusia, punya impian yang macam ni.

Macam Dee Jr.

Dia sendiri punyai impian untuk memerintah dunia. Tapi, bukan dunia besar yang selalu digambarkan oleh orang lain, yang mana, isi di dalamnya akan menyembah tunduk kepada dia setiap masa.

Dunia yang cuma ada diri dia sendiri, yang menyembah, dan yang disembah.

Dan, oleh sebab itulah aku yakin, sekarang, dia tidak lagi sedang bersenang di Balkoni Merah, kerana dia punya matlamat, dan dia sendiri punya dunia untuk diperintahnya.

Dunianya sendiri yang penuh dengan impian. Impian untuk menakluki kembali hidupnya, dunianya.

Untuk itu, aku hari ini, aku bersendiri di Balkoni Merah, sambil aku julangkan tin bir dan aku ucapkan selamat untuk Dee dan perjalanannya itu.

Perjalanan mengejar impian untuk mengambil kembali dan mengepalai kembali hidupnya, yang telah lama dicuri.

Pulang dengan selamat, sayang.