Thursday 2 February 2012

Dee, Ini Karim Punya.

Kepada Dee Jr.,


Memandangkan kau tidak lagi dapat dihubungi, jadi aku terpaksa pos benda ni, dalam ni, untuk kau.


Ingat lagi, bila kita sedar yang Karim tak lagi rasa teruja untuk melepak dengan kita? Atas sebab ketidak-sempurnaan dan kecacatan kita?


Dengar sini, memandangkan kau dah tak ada, aku ambil keputusan untuk melepak di rumah dia. Untuk beberapa jam.


Dan, selama beberapa jam tu, mungkin empat atau lima jam, dia cuma sudi berbual dengan aku, sebanyak kurang dari dua puluh patah perkataan.


Dan, dia tambah lagi dua puluh patah, bila aku nak keluar dari rumah dia. Masa tu, baru aku diajak berbual dan, keadaan Karim bukan macam ni, kalau si Am ada.


Tandanya apa?


Tandanya, pemergian kau, sangat dialukan.


Percayalah cakap aku.